6 reklam, které oslavují ženy!

„Femvertising“ je tady, a pravděpodobně už tu i zůstane.

Femvertising by se dal vyložit asi takto: „Reklamy cílené přímo na ženy a dívky, s troškou feminismu a s cílem posílit postavení žen, a upozornit na sexistický dvojí metr.“ Jak se zdá, tak tyto reklamy se začínají čím dál tím více objevovat a nepřináší to nějaký zisk jen firmám, ale obecně i ženskému pohlaví.

Studie ukazují, že ženy reagují celkem pozitivně na tyto reklamy  – na serveru SheKnows odpovědělo 52% dotazovaných respondentek, že produkt si koupili, protože „se jim líbilo, jak prodejce prezentoval ženskost v reklamě na tento produkt“.

Nicméně, některé společnosti byly obviněny z toho, že jejich reklama vlastně jen „mazala med kolem huby“. Reklamy Pantene upozorňují na stárnutí vlasů reklamou, kde stárnutí vlasů způsobí problémy v práci – ale opravdu koupě šamponu vyřeší vaše problémy v práci? Dove již dlouho propaguje své výrobky stylem „boj za pravou krásu“, ale přitom digitálně pozměňuje modelky ve svých reklamách.

Zde je šest z nejlepších „femvertising“ reklam od firem, které ve skutečnosti podporují ženy a dívky:

 

1. „First Moon Party,“ Hello Flo. (Oslava prvních měsíčků)

Tahle reklama má podnítit ženy a dospívající dívky, že se není za co stydět a menstruace je normální věc.

 

2.“I Will What I Want,“ Under Armor. (Budu tím, kým chci být)

https://www.youtube.com/watch?v=ZY0cdXr_1MA#t=43

Tato reklama ukazuje svalnatou a vyrýsovanou atletku, která poukazuje na to, že i přes všechny překážky a hloupé řeči stojí za to dosáhnout svých snů.

 

3.“Inspire Her Mind,“ Verizon. (Motivujte jí)

https://www.youtube.com/watch?v=XP3cyRRAfX0

 

Vysokorychlostní internet není ze své podstaty vytvořen k posílení ženského postavení ve společnosti, ale Verizon uzavřel partnerství s tvůrci, kteří se snaží dostat více žen do tzv. STEM pracovních pozic. STEM pracovní pozice jsou inženýrské a technické pozice na velmi vysoké úrovni.

 

4. „Like A Girl,“ Always. (Jako holka)

Tato reklama poukazuje na zažitý trend toho, když přirovnáváme něčí činnost k tomu, že to dělá „jako holka.“ Tvůrci chtějí upozornit na to, že děti se nerodí s těmito předsudky a proto bysme měli přestat používat toto přirovnání a snažit se zlepšit ženské postavení v určitých činnostech.

 

5. „You’re Not A Princess,“ Mercy Academy. (Nejsi princezna)

 

o-DONT-WAIT-FOR-A-PRINCE-570

 

Reklamní kampaň jedné soukromé školy z Kentucky je přímo ukázková. Jejich reklamy zdůrazňují, že dívky by měly být spíše vzdělané a nezávislé, než aby čekaly na nějakého prince a užívaly si svůj život v pohádce. S tím naprosto souhlasíme.

 

6. „#GirlsCan“ Covergirl. (#HolkyMůžou)

https://www.youtube.com/watch?v=KmmGClZb8Mg

 

Tato reklama poukazuje na to, že ženám je od mala předkládáno, že ženy tohle nedělají, že ženy nemůžou hrát třeba hokej, ženy nejsou šéfové velkých společností a podobně. Společnost girlcover chce proti tomuto trendu bojovat a ukázat všem ženám, že jednoduše můžou. Že můžou dělat co chtějí a nemají poslouchat hloupé řeči ostatních, že nemůžou, nebo že to nejde.