Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /data/web/virtuals/60810/virtual/www/domains/workbitch.cz/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /data/web/virtuals/60810/virtual/www/domains/workbitch.cz/wp-includes/plugin.php on line 601
7 mozkových aktivit, které zlepší tvoji paměť!

Lifestyle

7 mozkových aktivit, které zlepší tvoji paměť!

By  | 

Jak stárneme, kognitivní schopnost naší mysli se začíná zhoršovat. Toto je součástí nevyhnutelného přirozeného procesu stárnutí, který si vybírá svou daň na všech aspektech lidského života. I když nemůžeme zabránit účinkům stárnutí, můžeme je zpomalit, a dokonce je i zvrátit v některých případech. Ztráta paměti je děsivou představou pro většinu z nás, ale dobrou zprávou je, že existují některá opatření, kterými můžeme zpomalit náš kognitivní pokles. Zde je sedm mozkovových aktivit, které zlepší vaši paměť v dlouhodobém měřítku:

1. Naučte se nový jazyk!

Učit se nový jazyk vám může pomoci na mnoha úrovních. Nejen tím, že jej můžete přidat do svého osobního souboru dovedností, ale je to také vynikající mozkové cvičení, které může zabránit, oddálit nebo dokonce zvrátit ztrátu paměti. Aktivity spojené s učením se nového jazyka vám pomůžou vzpomenout si, rozpoznat a pochopit slova, která posunou vaše kognitivní funkce na zcela novou úroveň. Jazykové vzdělávání je skvělá zbraň proti ztrátě paměti, jelikož zlepšuje slovní zásobu a gramatiku, stejně jako prvky duševní a verbální plynulosti.

2. Hry se slovíčky a puzzle

Další mozkové cvičení, které obohatí vaše všeobecné znalosti a zabrání ztrátě paměti, je hraní slovních her a řešení křížovek nebo jiných hádanek. To může být například Sudoku nebo Scrabble – cokoliv, co na vás apeluje, aby jste stimulovali mysl novými slovy a spojovali si je s různými akcemi, nebo předměty. V současné době je známo, že hraní různých slovních her a vyplňování křížovek každý den může výrazně snížit riziko vzniku Alzheimerovy choroby ve starším věku.

3. Nikdy nepodceňujte sílu hudby!

Hudba a muzikoterapie (obyčejně se říká i „meloterapie“) poskytuje skvělý výkon mozku, protože to nejen zlepšuje duševní soustředění, ale také podporuje zdravé dlouhodobé kognitivní funkce. I když se tvrdí, že poslech klasické hudby může pomoci batolatům a malým dětem ke zvýšení jejich inteligence a zlepšit slovní plynulost a dovednosti, hudba je také skvělá „léčba“ proti ztrátě paměti. Poslouchejte svou oblíbenou hudbu každý den a zkuste si po čase vzpomenout na melodii nebo texty (a zpívat nebo broukat), a zjistíte, že je to užitečné a zábavné!

4. Nestyďte se promluvit si sami se sebou

Studie ukázaly, že lidé, kteří mluví sami k sobě skutečně mají nižší riziko vzniku demence v pozdějším životě. Jinými slovy, mluvení si pro sebe, a dokonce vyprávění si příběhů je vynikající způsob, jak oddálit ztrátu paměti a soustředit se na důležité detaily. Navíc je to také skvělé „emocionální cvičení.“ Storytelling se používá v léčbě Alzheimerovy choroby již dlouhou dobu a ukázalo se to velice užitečné, jelikož to zlepšuje funkce paměti tím, že to pomáhá udržet více informací.

5. Čtěte různé knihy a zkuste si vzpomenout na detaily, postavy, příběhy

Kdo z nás si jednou za čas nepřečte dobrou knihu, že? Říká se, že člověk, který nečte, žije jen jeden život, ale ten, kdo čte, může žít tisíce životů. To je důvod, proč jedno z nejlepších mozkových cvičení, které můžete praktikovat aby jste zabránili ztrátě paměti, je pravidelné čtení knih. Měli byste číst takové knihy, nebo novinové a časopisové články, které přitáhnou vaší pozornostMůžete to dělat ve svém volném čase doma, nebo při jízdě vlakem nebo při cestě do práce. Další skvělý tip je se snažit si vzpomenout na děj knihy, kterou jste četl před lety – to skvěle pomáhá posilovat paměť!

6. Zkuste různá mozková cvičení

Existuje mnoho her a cvičení, která jsou speciálně navržena pro zlepšení vašeho mozku. Také koordinace oko-ruka je důležitá zejména pro stimulaci vaší mysli a prevence ztráty paměti. Nemusíte se vyčerpávat náročným mozkovým cvičením; můžete se spolehnout na snadná nebo středně těžká cvičení, která aktivují neurony a synapse a tak posílají okamžité zprávy do nervového systému a pomáhají tím předcházet kognitivním deficitům.

7. Mnemotechnické pomůcky také přijdou vhod!

Poslední, ale v neposlední řadě, mnemotechnická pomůcka je „nástroj“, který vám pomůže zapamatovat si věci lépe. Například můžete spojit vizuální obraz s názvem nebo slovem, který vám pomůže si zapamatovat nějakou osobu. Na druhou stranu, aliterace, říkanky a vtipy jsou další tři skvělé způsoby, jak si zapamatovat jména, fakta, čísla a další důležité informace.

Podpořte tento článek, uděláte autorovi radost :)