Lifestyle

7 jednoduchých rad, jak být v práci štastnější!

By  | 

Už jste někdy zažili ten pocit, že v práci je neskutečná nuda? Nebo že vás práce v poslední době dosti frustruje? Už vás nebaví dělat ty samé úkoly znovu a znovu a máte pocit, že radost z vaší práce pomalu ale jistě začíná slábnout? Poslední věc, kterou člověk chce, je aby ráno ze svého domu odcházel smutný a ve stresu při pomyšlení na to, jaká bude v práci zase nuda a jak nás to bude nervovat. Naštěstí existuje pár jednoduchých kroků, které můžete udělat pro to, aby jste byli šťastnější na vašem pracovišti – věci, které nejen zlepší náladu, ale také zvýší vaši produktivitu. Zde je sedm jednoduchých rad, jak být v práci šťastnější:

1. Vše začíná u správného rozpoložení mysli

První a možná nejdůležitější krok, co můžete udělat proto, aby jste byli v práci šťastní, je prostě si říci, že budete šťastní. Štěstí je totiž často otázkou volby, než opravdového štěstí a náhody. Pokud se naučíte, jak se těšit z maličkostí a vidět v obyčejných věcech i to krásné, tak si buďte jistí, že z vás brzy bude šťastnější člověk! Vždy se najde něco pozitivního na každém zaměstnání, tajemství tkví v tom, aby jste pouze mysleli pozitivně a nenechali se ovlivňovat například negativní náladou vašich kolegů. Obklopte se pozitivními a optimistickými lidmi v práci – prohoďte pár slov, zasmějte se s nimi a uvidíte, že v práci se bude cítit mnohem lépe.

2. Vyhýbejte se negativitě

Většina z nás má určitě v práci spolupracovníky, kteří jsou notoricky známí pesimisté. Pořád si na něco stěžují a to i na malé hlouposti. Být oblkopen lidmi, jako jsou tito pesimisté, nás velice vyčerpává a ubírá nám to na naší pozitivitě a dobré energii. Je velmi důležité, aby jste se takovéto negativitě vyhýbali kdykoliv je to možné. Nemusíte přece poslouchat negativní rozhovory, zapojovat se do kancelářských drbů, nebo mluvit s lidmi, kteří se vás snaží nakazit jejich vlastními problémy. Dokonce i zarytí optimisté mohou být psychicky ovlivněni těmi, kteří jsou notoricky negativní a to je určitě to poslední, co v práci potřebujete – negativitu.

3. Buďte vděční!

Nikdy nesmíte podceňovat sílu vděčnosti – poděkujte častěji svému šéfovi či spolupracovníkovi, není to jen otázkou respektu a etikety, ale také otázkou duševního zdraví a celkové duševní pohody. Když jste laskaví k lidem, brzy se vám to všechno vrátí a budete se cítit mnohem šťastnější. Některé lidi je skvělé mít kolem sebe a proto se nebojte ocenit jejich práci, snahu, nebo třeba složit kompliment svým spolupracovníkům, jelikož to posílí vztahy mezi vámi. Kromě toho to přece nic nestojí být vděčný za každou maličkost. Navíc uvidíte, že tento vděk se vám brzy vrátí a to vám udělá radost!

4. Poznejte své hranice

Další zásadní věcí je to, aby jste znali svou hranici „bodu varu“. Dokonce i ti klidní a optimističtí lidé mají někde ukrytou svou hranici bodu varu, kterou by jste prostě nikdy neměli překročit, aby jste v nich nevyvolali jejich stinnou stránku. Když víte, kde se vaše hranice nachází, pochopíte tak své nedostatky lépe a můžete zabránit tomu, aby pro vás práce byla frustrující. Nikdy nedovolote, aby vás práci tlačili do něčeho, do čeho se vám opravdu nechce, nebo by to mohlo mít vliv na vaši náladu, nebo produktivitu.

5. Buďte laskaví ke svému šéfovi

Je velký rozdíl mezi tím, být opravdu milý a uctivý ke svému šéfovi a být tzv. „vlezprdelka“, která dělá vše pro svůj vlastní profit. Je důležité překonat očekávání vašeho šéfa a dát do svého úkolu to nejlepší úsilí. To může vést dokonce i ke zvýšení platu, nebo třeba k prémiím a dokonce i k povýšení, pokud váš šéf uvidí, že se překonáváte a nechcete za to žádné velké ovace. Pokud vaše úkoly budete plnit řádně, uvidíte, že pochvala a různé prémie vás neminou, což vás udělá mnohem více šťastnými. Pokud i váš šéf uvidí tuto snahu a laskavost, oplatí vám to i v dlouhodobém horizontu. Dokonce i ti nejtvrdší šéfové mají svou citlivou stránku. Nikdo není imunní vůči skutečné laskavosti a zájmu.

6. Začněte svůj pracovní den úkolem, který nejvíc nesnášíte

Každý z nás má své úkoly a některé se nám líbí více, některé méně. Některé úkoly dokonce nenávidíme – je-li to i váš případ, pak jedna z nejdůležitějších věcí, které můžete udělat, je prostě začít svůj den tím, že dokončíte tento obávaný úkol jako první. Důvod pro to je velice jednoduchý: když musíte udělat něco, co se vám opravdu nelíbí, je přirozené to odkládat tak dlouho, jak můžete. Tím, že tyto úkoly ale budete věčně odkládat, budete mít věčně na mysli, že na vás stále čekají a musíte je splnit dříve, nebo později. Tato myšlenka vás může strašit klidně celý týden a to znamená, že celý týden se budete kvůli tomu stresovat a budete nešťastní – a to nechceme. Toto se dá jednoduše vyřešit tak, že ten nejhorší úkol splníte jako první a ty lepší, které vás nestraší, splníte ihned po tom. Vaše oblíbené úkoly tedy budou následovat jako dobrý dezert po špatném obědě.

7. Obklopte se věcmi, které vám vyčarují úsměv na tváři

Smích je levná, ale výkonná medicína a den bez smíchu je ztracený den.  Je proto velice důležité, aby jste se obklopili lidmi a věcmi, které vám vyčarují úsměv na tváři a zlepší tak vaši náladu, ikdyž se zrovna nemáte nejlépe. Takovou věcí by mohla být třeba fotografie milovaného člověka, či nějaký dobrý vtip. Může to být ale absolutně cokoli jiného, co je smysluplné a dokáže dostat to nejlepší z vás. Nikdy nedovolte, aby vaše profesní problémy ovlinily váš osobní stav mysli, protože když to dovolíte, tak vaše práce převezme kontrolu nad vaším osobním životem.

Pointa je, že smích působí proti podráždění, vzteku a frustraci, což jsou tři z nejčastějších problémů, se kterými se musíme na pracovišti denně prát. Dokonce i nejlepší a nejvíce přitažlivá pracovní místa mají své stinné stránky a to si musíme uvědomit a vyrovnat se s tím. Vyzkoušejte tedy těchto 7 triků a uvidíte, že za nedlouho se vaše nálada na pracovišti velice zlepší!

Podpořte tento článek, uděláte autorovi radost :)